четвер, 10 березня 2016 р.

Засідання клубу молодих батьків "Будуємо сімейне щастя"

9 березня 2016 року в приміщенні дитячої бібліотеки-філії №14 відбулась цікава і корисна зустріч із психологом міського Центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді Наталею Корольовою  «Будуємо сімейне щастя».

 Група молодих батьків мала змогу поспілкуватися із психологом: обговорити проблеми в сім’ї, проблеми, що виникають у вихованні дітей. «Професійна консультація Наталі Михайлівни – емоційна підтримка і вірний напрямок, який допоможе визначити пріоритети, посилить впевненість в необхідності роботи над собою і дасть можливість  уникнути невдачі», - зазначила молода мама Неля Ніколайчук.

четвер, 11 лютого 2016 р.

Засідання клубу бібліотеки-філії №14

«Права та обовязки молодих батьків»

10 лютого 2016 року о 17.00 годині відбулось засідання клубу бібліотеки-філії №14 «Родина, родина від батька до сина». Тема - «Права та обовязки молодих батьків».
Зрозуміти права та обовязки батьків і дітей, моделювати та розвязувати правові ситуації, формувати свідоме ставлення до взаємних прав і обовязків батьків і дітей – ось ключові моменти правового діалогу.

Було цікаво та корисно: батьки мали змогу познайомитись із літературою правознавчого характеру, перевірити себе у анкетувані «Які ви батьки?».

понеділок, 14 вересня 2015 р.

Проблеми дитячого читання

Як викликати інтерес до читання у сучасних дітей: проблеми дитячого читання та шляхи їх розв‘язання
Як викликати інтерес до читання у сучасних дітей:
проблеми дитячого читання та шляхи їх розв‘язання

Падіння інтересу до читання – загальносвітова тенденція. Сьогодні, вивчаючи читання дітей і підлітків як соціальне явище, фахівці різних країн приходять до тривожних висновків. Чисельні соціологічні дослідження в Росії та Україні фіксують переміщення читання у структурі дозвілля дітей на 4-6 місце. Це підтверджують проведені в Україні соціологічні опитування, здійснені Інститутом соціології НАН України. За їхніми даними, у структурі культурного дозвілля людей на перше місце виходить звернення до мас-медіа (телебачення, радіо, преса). Значно знизився соціальний статус книги.

Роблять висновки, що сьогодні юний читач – якісно новий тип читача. Змінилися дозвіллєві переваги дітей, їхні пізнавальні і читацькі інтереси, джерела одержуваної інформації. Однією з основних тенденцій дитячого читання сьогодні стало домінування "ділового" читання над читанням "для душі". Отже, можна зробити висновки, що учні не прагнуть охопити тему цілком, розглянути її під різними кутами зору, прочитати щось додатково. Дитина не перестає читати – просто її читання стає іншим, а саме: більш індивідуальним, прагматичним, інформаційним і поверхневим.

Одним із "винуватців" відлучення дітей від дозвіллєвого читання називають комп'ютер – цей неперевершений компаньйон в іграх і пошуку цікавої інформації. Втім, бібліотекарі вже дійшли висновку, що краще не обвинувачувати ЕОМ у витисненні книги, а використовувати його на користь читанню. Комп'ютер для бібліотекаря – це засіб та інструмент швидкого, точного, повного отримання інформації. Завдяки комп'ютеризації стало більш очевидно, що бібліотека – центр збереження і поширення не тільки самих документів інформації, а й орієнтир для читачів у пошуку інформації про документи, навіть тих, яких немає у наявності. Крім того, комп'ютер – це привабливий для дітей технічний засіб, ще один із шляхів залучення до бібліотеки, засіб пробудження інтересу до книги, до пізнання. Адже від знайденої за допомогою комп'ютера інформації читачі потім переходять до книжкових полиць. Такий своєрідний міст між віртуальним світом і реальною бібліотекою сприяє росту її популярності, поєднуючи старі форми з новітніми інформаційними технологіями, перетворюючи бібліотеку в особливе інтелектуальне середовище, що спонукає до здобуття знань.

Бібліотекар у системі "користувач-комп'ютер" повинен бути активним, технологічно підготовленим професіоналом, психологом і педагогом. Сьогодні місія бібліотекаря полягає, насамперед у тому, щоб допомогти користувачам зорієнтуватися не тільки у безмежному просторі книг і традиційних носіїв інформації, але й у світі електронної інформації.

Опрацювавши багато матеріалів колег та з власного досвіду можна стверджувати, що попри основні завдання: інформаційного забезпечення навчального процесу, роботи з вчителями – інформування про нову методичну і педагогічну літературу, підбір додаткової літератури до уроків і класних заходів, роботи з батьками, бібліотекар навчального закладу відіграє важливу роль у первинному залученні дітей до читання. Шкільна бібліотека більш ніж будь-яка інша наближена до дитини. У публічну дитячу бібліотеку дитина піде у тому випадку, якщо в неї уже сформована потреба у читанні. Шкільну не мине ніхто.

Завдяки своїй наближеності до дітей, постійному контакту з учителями і батьками бібліотекар має можливість спостерігати дитину в різних сферах її життя – в бібліотеці, на уроці, з друзями на перерві або на святі – завжди може порадитися з вчителем, класним керівником. Вчитель у свою чергу може вирішувати деякі педагогічні проблеми не безпосередньо, а використовуючи можливості бібліотеки. Участь шкільного бібліотекаря у житті школи, підготовці свят і спільних уроків з вчителями дає великі можливості для залучення дітей до читання та прищеплення їм культури роботи з книгою. Коли батьки підтримують контакт зі школою, бібліотека повинна звертати увагу на те, що і як читають діти. В цьому полягає ще одна важлива особливість роботи шкільних бібліотек.

Та якщо вже говорити про вплив на дитяче читання, то саме ця включеність в життєвий простір дітей і навчальний процес школи роблять роботу бібліотеки особливо важливою.

Бібліотекар перебуває в школі увесь час на очах дітей. Навіть тоді, коли дитина ходить в бібліотеку лише два-три рази на рік за підручниками (адже буває і так), вона все одно знає співробітників бібліотеки в обличчя, хочеш не хочеш знає, що відбувається в стінах бібліотеки і в школі. Раніше або пізніше щось її зацікавить. Крім цієї непрямої дії, яка безумовно є в кожній школі, де бібліотека – не лише пункт видачі підручників, бібліотекар може впливати на читання дітей через їх друзів, вчителів, через спільну підготовку заходів в класі.

У бібліотекаря із будь-яким учнем інша форма стосунків: за ними не стоїть ні зроблене домашнє завдання, ні оцінка в класному журналі або проблеми поведінки на уроці. Учень для бібліотекаря – читач, а не двієчник або відмінник, не паїнька або хуліган. Це інше спілкування. Воно може бути більш довірливим або більш діловим, але воно дає інші можливості, як на мене – більші, ніж навіть в учителя. Часто в школі бібліотека – місце неформального спілкування. Кому не доводилося бачити дітей, що приходять в шкільну бібліотеку просто так? Не за книгою, не у справі – поспілкуватися. І саме тут необхідно звернути увагу на самоосвіту бібліотекаря адже читачі бажають бачити бібліотекаря людиною ерудованою, обізнаною, з почуттям гумору, готовою до спілкування, а ще, безумовно, це повинен бути майстер своєї справи, актор, педагог, який налаштовував би юних користувачів бібліотеки на плідну співпрацю з книгою, створював атмосферу гармонійного сприйняття ними книги, ауру доброзичливості та взаєморозуміння. Бібліотекар сам повинен бути обізнаним і активним читачем.

Для цього бібліотекарі загальноосвітніх навчальних закладів м. Славутича організовують та беруть участь у семінарах, тренінгах, круглих столах, конференціях. Щороку працює “Школа майстерності бібліотечного працівника”, традиційним стало проведення дискусійних гойдалок, тема яких у цьому навчальному році «Сучасна література в колі читання бібліотекарів”.

Оскільки особистість значною мірою формується у дитячі і шкільні роки, то потреби, навички й інтереси читання дорослого, в основному, залежать від його ставлення до книги у дитинстві. Отже, якщо ми хочемо, щоб завтрашній читач захоплювався книгою і читанням, мав різнобічні інтереси, то сьогодні ми повинні приділяти увагу, дітям, їхньому ставленню до книги і бібліотеки. Батьки, як організатори дитячого читання мають стати союзниками з відродження престижу читання у дітей та підлітків.

Багато шкіл вже прагнуть зробити бібліотеку не лише інформаційним, але і культурним центром школи, об'єднуючи у себе вчителів, дітей, батьків.

Відомий бібліотекознавець Георгій Полікарпович Фонотов якось сказав, що якщо в країні дуже добре розвинені і ведуть педагогічну роботу шкільні бібліотеки – про решту можна не турбуватися. Діти, що виросли в школі з такою бібліотекою не допустять згасання культури, створять всі інші необхідні їм бібліотеки, школи, музеї. Хочеться сподіватися, що так коли-небудь буде. Будуть шкільні бібліотеки центром життя школи.

З усього вище зазначеного можна сказати, що для залучення дітей до книги батькам, вчителям, бібліотекарям необхідно спільно діяти у вихованні інтересу до читання. У бібліотеках поряд із традиційними формами роботи активно використовувати новітні інформаційні технології, проводити різноманітні цікаві заходи спрямовані на залучення дітей до читання, керівникам дитячого читання займатися самоосвітою адже “Читання – шлях до успіху ”.


На державному рівні необхідне прийняття конкретних практичних заходів: створення урядових програм, що забезпечують видання й поширення книг для дітей і підлітків; проведення циклу виховних заходів у дитячих дошкільних установах, середніх і вищих навчальних закладах, бібліотеках, книгарнях-клубах; створення спеціальних теле- і радіопрограм, цільове використання ЗМІ, у першу чергу "книжкових" газет і журналів.

вівторок, 11 серпня 2015 р.

Увага! Безкоштовна психологічна допомога

Центри безкоштовної допомоги у 15 областях України!!!!!
Центр надає психологічну допомогу постраждалим від військових дій в АТО (переселенці, біженці, учасники бойових дій, сім'ї загиблих та поранених, безпосередні учасники та очевидці, працівники служб екстреної допомоги та швидкого реагування) по всій Україні.
В центрі працюють спеціалісти, кваліфікована команда волонтерів-психологів, яка надає безпосередню допомогу постраждалим від бойових дій в АТО шляхом індивідуальних консультацій, у психологічних групах, а також по телефону та Skype.
Гаряча лінія: 044 222 90 94.


середа, 10 червня 2015 р.

Як зацікавити дитину читанням

“Кілька порад батькам 
як зацікавити дитину читанням”

v Намагайтеся, щоб індивідуальне читання стало потребою дитини. Тому подавайте їй приклад, показуючи, як вам подобається читати. Тримайте вдома, в робочому кабінеті велику кількість книг та журналів. Нехай ваші діти бачать Вас за книгою кожного дня. !
v Давайте дітям дивитися ваші книжки. Читайте їм уривки з неї вголос. !
v Вибирайте і приносьте дітям книги, які відповідають їхньому віку та індивідуальним потребам (заняття спортом, догляд за тваринами), включаючи сюди і художню, і довідкову та пізнавальну літературу. !
v Вибирайте в бібліотеці книжки разом з дітьми. Дуже важливо вибирати про що читати. Якщо дитина читає неохоче, вибирайте книжки, сюжети яких змусять її всміхнутись. Якщо ви ще й спробуєте виразно прочитати кілька цікавих розділів, дитина обов’язково зацікавиться книгою. !
v Зацікавте дітей яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання, і, головне, подобається їм. Конструюйте, грайте в настільні ігри, оскільки такі заняття потребують читання інструкцій, а надалі й потреби в більш повній інформації. !
v Заохочуйте дітей до листування з друзями, родичами, навіть з уявними улюбленими героями. !
v Розповідайте дітям про книжки, які ви читали в дитинстві, пропонуйте їм самим складати казки, вірші, історії. Записуйте їх в окремий зошит, прикрашаючи його малюнками. Пізніше дитина сама захоче перечитати ці записи вам або своїм друзям, брату,сестрі. !

v Не карайте дітей за будь-яку провину читанням.

понеділок, 25 травня 2015 р.

Корисні поради на літні канікули

Літній період - прекрасна пора, яка дарує не тільки відмінну погоду, але і канікули школярам і студентам. Однак для того, щоб добре провести цей час, потрібно знати дату початку канікул і розробити план, як краще витратити це дорогоцінний час. І якщо студенти можуть розібратися в питанні самі, то про школярів слід подбати їх батькам.

Як батьки можуть допомогти школяреві продуктивно провести канікули?
     При великій навчальної навантаженні в сучасній школі діти дуже часто страждають від тотального перевтоми. Бо у них є велика спокуса провести канікули в нічогонероблення, обмежившись однією лише поїздкою на море з батьками під час відпустки останніх. Однак, провівши канікули саме так, дитина отримає мало хороших вражень і спогадів. Точніше, ці спогади будуть пов'язані конкретно з двома тижнями купання і загоряння на пляжі. Так як же зробити, щоб канікули пройшли для дитини насичено і цікаво?
      Багато батьків впадають ще в одну крайність - щоб чадо не надто розслабилося, вони починають завантажувати його читанням та іншими заняттями, від яких він отже втомився за рік.
      Важливо придумати такі заняття для свого чада, які будуть для нього і цікавими, і корисними. Варто розглянути такі варіанти: 
v
Екскурсійна програма. Щоб поїхати на екскурсію всією родиною багато грошей не потрібно. Є маса одноденних турів, які пропонують прекрасний відпочинок вихідного дня для всієї родини. Такий відпочинок - це нові враження, і поглиблення знань. До того ж ваша дитина буде радий зміні обстановки хоч на один день;
v
Придбання нових умінь. Літо - прекрасна пора, щоб прищепити своїй дитині інтерес до чогось нового. Варто сконцентруватися на таких заняттях, які захоплюють дитину, але далекі від того, чого навчають у школі. Це може бути виготовлення прикрас, основи мультиплікації і створення документальних фільмів та багато іншого;
v  
Спортивні заняття. Якщо біля вашого будинку є стадіон, можна почати чудову сімейну традицію спільних ранкових або вечірніх пробіжок з дитиною.

Як насичено провести канікули студенту?


Якщо ви є студентом, то повинні розуміти, що саме молодість - час, що дозволяє найбільш продуктивно працювати над становленням себе як особистості і професіонала. Тому влітку ви маєте можливість: 

Підзаробити;

    Підучити іноземні мови;

З'їздити на екскурсію;

Придбати нові вміння, які дозволять протягом навчального року підробляти паралельно з навчанням (наприклад, створення іграшок ручної роботи або розробка аксесуарів на замовлення).

Як би ви не вирішили провести літні канікули, тільки від вас залежить те, чи вони будуть цікавими і продуктивними.



пʼятниця, 24 квітня 2015 р.

Дл батьків, дітей з особливими потребами "Іграшки, ігри та розваги"

Іграшки, ігри, дитячі ігри та розваги.

Для батьків, дітей з особливими потребами

"Єдність дітей" - портал для дітей з обмеженими можливостями та їх батьків www.kidsunity.org
Містить статті та книги з проблем виховання, навчання, реабілітації дітей з обмеженими можливостями, каталог закладів (Білорусь), пропонуються можливості співробітництва. В розділі "Статті" - матеріали про організацію допомоги дітям з ДЦП, аутизмом, вадами слуху, а також про гіперактивність, гідроцефалію, артрогрипоз, цукровий діабет, синдром Ретта, вроджені пороки серця. Є розділ"Вправи".
"Особливе дитинство" www.osoboedetstvo.ru 
Сайт присвячений проблемам дітей з особливими потребами в Росії. Розділи: права, книги, організації, діти (історії дітей), форум. 
Сайт для батьків, які хочуть знати більше про розвиток своєї дитини www.defectolog.ru
На сайті можна дізнатись про вікові норми розвитку дитини до 7 років, знайти рекомендації дефектолога, логопеда, психолога з багатьох питань, ознайомитись з розвиваючими іграми, поспілкуватись на форумі.
"Дорога в мир" http://dorogavmir.ru
Сайт міжрегіональної суспільної організації допомоги дітям з особливостями психомовленнєвого розвитку та їх сім'ям.
Форум батьків особливих дітей http://www.kid.ru/forum/index.php?showforum=82
Форум "Особые дети" на сайті клубу "Родим и вырастим" www.rodim.ru/conference/index.php?showforum=124
"Особые дети - МОГУТ!" www.forum.littleone.ru/forumdisplay.php?f=36 
Форум батьків особливих дітей.
Форум для батьків дітей з пороком серця на сайті Науково-практичного медичного центру дитячої кардіології і кардіохірургії http://cardio.org.ua/talks/index.php 
Психологічний центр Адалін http://adalin.mospsy.ru
Сайт психологічного центру "Адалін" (м. Москва). Містить опис нормального розвитку дитини, особливостей дошкільного та молодшого шкільного віку; інформацію з дитячої психопатології; описи діагностичних, колекційних і розвивальних методик.
Віртуальний реабілітаційний центр "Особлива дитина" www.invalid-detstva.ru
Мета проекту - інформаційна допомога з реабілітації інвалідів дитинства з вадами опорно-рухового апарату та іншими. Консультації спеціалістів, бібліотека, форум.

Наші діти http://nashideti.narod.ru/main.html
Сайт створений для підтримки Інтегративного Батьківського Клубу, організованого при Інституті Раннього Втручання в Санкт-Петебурзі. Є публікації з газети клубу, форум, статті з окремих питань.
Дитяча патопсихологія http://children.csa.ru
Сайт містить інформацію про різні порушення психічного розвитку дітей, методи ранньої діагностики, небезпечні медикаменти. Є можливість задати питання спеціалісту.