Спільне читання паперових книг зближає дітей та батьків
Нещодавно вчені із Мічиганського університету (США) провели ще одне
дослідження користі спільного читання для розвитку малечі. Як показали
результати, найбільш ефективним є читання саме паперових книжок, на відміну від
електронних аналогів чи інтерактивних книг.
Врешті дослідники помітили, що читання паперових книжок супроводжувалося
інтенсивнішою вербалізацією та більшою кількістю діалогів: діти частіше ставили
питання про прочитане та ілюстрації, які супроводжували текст.
При цьому рівень взаємодії і спілкування під час читання електронних книг
був нижчим, а більшість питань малечі стосувалася технологічних нюансів, як-от
прохання перегорнути сторінку чи увімкнути певну функцію.
Попередні спостереження показали, що електронні книги можуть полегшити
залучення дітей до читання, особливо серед неохочих дошкільнят, які лише
навчаються читати. Деякі вбудовані інструменти, наприклад словники, можуть
покращити словниковий запас і розуміння історії. Проте дошкільники при цьому
відтворювали меншу кількість деталей розповіді і послідовність подій
переповідали менш точно, порівняно з читанням паперових книжок.
Спільне читання – один із найважливіших заходів розвитку, яким батьки
можуть займатися зі своїми дітьми. Це допомагає малечі засвоювати більш складну
мову та отримувати нові знання. А невербальні взаємодії, як-от батьківська
теплота та ентузіазм дитини, стимулюють інтерес до читання і пов'язані з
поліпшенням грамотності та вмінням висловлювати власні думки згодом у житті.
Немає коментарів:
Дописати коментар